اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

کجاست آنکه دوباره مرا تکان بدهد؟وچشم های خودم را به من نشان بدهد؟

اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

کجاست آنکه دوباره مرا تکان بدهد؟وچشم های خودم را به من نشان بدهد؟

مشخصات بلاگ
اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

حیران شدم، حیران شدم
مجنون و سرگردان شدم
از هر دری گوید بیا
کین جا منم، کین جا منم
چون سوی آن در میروم
بینم که گردد بسته در
از هر رهی گوید بیا
دنبال من، دنبال من
چون میروم دنبال او
نی زو خبر، نی زو اثر

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

چند شبه که میخوام درباره مدرسه فاطمه و معلمشون بنویسم، فرصت نمیشد. خدایی من موندم این عتیقه ها رو از کجا میارن؟ از اون طرف هولدن رو تو مصاحبه رد میکنن که اصلح نیستی! نه که معلمایی که دارید، همه پیامبر زاده و معصومن! 

از سواد و تخصص که بگذریم. فقط چند تا نمونه محض خنده:

فرمودن که جمله "با شمشیر فلانی را از وسط نصف کرد" تشبیه است! و هرچی فاطمه بحث کرده که این جمله نهایتا میتونه صنعت اغراق باشه و آخه اصلا تشبیه به چی، جواب ندادن. 

پارسال یا سال قبلش، برای محاسبه مساحت متوازی الاضلاع فرموده بودن: اگر گوشه های بالایی شکل رو بگیریم و صافش کنیم(!) میشه مستطیل. پس مثل مستطیل مساحتش میشه طول ضرب در عرض! 

چقدر فاطمه بحث کرده بود که نمیشه بماند، نهایتا خودم طی یه نامه مفصل و با رسم شکل تو کاغذ شطرنجی و توضیح دقیق، البته بسیار مؤدبانه، ثابت کردم که مساحت متوازی الاضلاع مساوی است با ارتفاع ضرب در طول. بعد ایشون جواب نوشته بودن که اختلافش جزئیه، میشه ندید گرفت! 

یا اینکه تا مدتها ضرب عدد مخلوط رو میگفتن که باید عدد صحیح ها رو جدا ضرب کنید، کسر ها جدا و کنار هم قرارشون بدین. این یه مورد رو دیگه حتی با رسم شکل هم قانع نشدن که دارن اشتباه میکنن. نهایتا به فاطمه گفتم تو درستش رو یاد بگیر، باید اول تبدیل به کسر کنی، بعد ضرب کنی. 

و الی ماشاءاللّه از این افاضات. که تمامشون در مقابل مزخرفاتی که هفته پیش به فاطمه گفته هیچه! 

اول با اینکه درس علومشون، هیچ ربطی به آناتومی بدن انسان نداره فعلا، سرخود اومدن دستگاه تناسلی رو خیلی دقیق درس دادن سر کلاس! بعد هم دونه دونه از دخترای کلاس پرسیدن که در چه وضعیتی هستن و آیا بالغ شدن یا نه! 

به فاطمه و یکی دونفر دیگه هم که جواب منفی دادن، گفتن ممکنه شما دختر نباشید!!

واقعا دلم میخواد برم ببندمش به رگبار با این چرندیاتش.. 

اول که فاطمه نیومد برامون بگه. فقط پنجشنبه و جمعه به شدت ناراحت بود. تا بالاخره نرگس تونست ازش حرف بکشه. ولی هر چی باهاش حرف زد، نتونست قانعش کنه که معلمش اشتباه کرده. 

دیگه بردیمش دکتر غدد و سونو و آزمایش تا مطمئن شه سالمه و هیچ مشکلی نداره. 

خانم دکتر امشب یه نیم ساعتی باهاش صحبت کرد و گفت اتفاقا وضعیت فاطمه نسبت به بقیه بهتره. طبق نظر ایشون سن طبیعی بلوغ دخترا با این جغرافیا و آب و هوا حدود 14،15 سال هست و اگه زودتر باشه بلوغ زودرس محسوب میشه. که بیشتر به خاطر سبک زندگی و نوع تغذیه اتفاق میفته. 

جالب اینجاست که از همون دو سال پیش خیلی با مدرسه صحبت کردیم که خانم فلانی اشتباه زیاد دارن و عوض کنید این معلم رو. ولی نکردن. به این بهونه که معلم برتر هست تو منطقه و رتبه فلان داره و... و تازه هر سال تعداد درساش رو زیادتر میکنن. اول فقط معلم ریاضی بود، پارسال اجتماعی هم اضافه شد، امسال دیگه فارسی و علوم هم درس میده. تمامش هم پر از اشتباه. 

و متأسفانه ما هم راه دیگه ای نداریم. تنها مدرسه ای هست که میتونیم فاطمه رو بذاریم. باقی مدارس، دولتی هاش بعد از ظهری هستن و غیر دولتی هاش بدتر از اینجا. باز حسنی که اینجا داره، به خاطر معماری اش، مشرف نیست و بچه ها تو مدرسه حجاب ندارن که خیلی برام مهمه. 

...

ترسناک ترین داستان کوتاه دنیا رو شنیدین؟ آخرین انسان روی کره زمین، تو اتاق نشسته بود که ناگهان در زدند...

حالا ترسناک ترین خواب کوتاهی که دیشب دیدم: رفته بودم بهشت زهرا، تنها، غروب، پیاده. داشتم برمیگشتم، انداختم از تو علفزار. کم کم قد علفها بلندتر از قدم شدن و من نمیدوستم مسیرم درسته یا نه. یهو یه صدای نفس از پشت سرم شنیدم. همین!

نمیدونم چرا و از چی اینقدر شدید تو خواب ترسیدم که بیدار شدم؟!

ولی از دیشب منتظرم امشب ادامه اش رو ببینم و بفهمم صدای کی بود. خیلی اعصابم از این مدل خوابای نصفه کاره خرد میشه.

  • شهاب الدین ..

آموزش و پرورش

خودم

فاطمه

نرگس

نظرات  (۵)

  • روشــنا ...
  • سلام حالتون خوبه؟ خانم بچه ها خوبن؟
    به نظرم تنها راه موجود گِل گرفتن در اون مدرسه اس😑 و البته گِل گرفتن در اموزش و پرورش.
    پاسخ:
    سلام
    الحمدللّه ، شکر 
    احوال شما؟ خوب هستین؟
    به قول عماد، باید حد اقل واسه آموزش و پرورش یه بار دیگه انقلاب کرد. 
  • سوته دلان
  • سلام
    احوال شما؟
    خونواده محترم خوبن؟ نرگس خانوم؟

    والا مدرسه‌ها یه طور شده آدم میگه بچه هارو بی تربیت نکنن، آموزش و پرورش پیشکش!
    مدرسه‌های غیر انتفاعی هم که فقط پولکی‌ان!
    آخرشم هیچی به هیچی...
    پاسخ:
    سلام
    الحمدللّه ، خدا رو شکر
    شما خوب هستین؟
    بد استخونی شده این مدرسه!
  • سوته دلان
  • خدارو شکر خوبم

    میگم که یعنی واقعا میشه برای بچه‌ها در آینده امیدوار باشیم با این وضع؟!
    پاسخ:
    سلام
    امیدتون به خدا باشه. چرا که نه؟
  • 🦉 شباهنگ
  • بیچاره دخترتون :( گیر چه بی‌سوادایی افتاده :(
    پاسخ:
    سلام
    واقعا
  • روشــنا ...
  • سلام
    الحمدلله سلامت باشید
    یعنی واقعا راست گفتن. ی انقلاب حسابی هم نیاز داره
    پاسخ:
    سلام
    درست