اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

کجاست آنکه دوباره مرا تکان بدهد؟وچشم های خودم را به من نشان بدهد؟

اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

کجاست آنکه دوباره مرا تکان بدهد؟وچشم های خودم را به من نشان بدهد؟

مشخصات بلاگ
اینجا دل منه،که چیزی نمونده جون بده

حیران شدم، حیران شدم
مجنون و سرگردان شدم
از هر دری گوید بیا
کین جا منم، کین جا منم
چون سوی آن در میروم
بینم که گردد بسته در
از هر رهی گوید بیا
دنبال من، دنبال من
چون میروم دنبال او
نی زو خبر، نی زو اثر

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

امشب عماد بعد از شام شروع کرد زیر لب مداحی کردن، تو حال و هوای خودش بود. خدیجه یه کم با تعجب نگاه کرد، بعد یهو گفت: مگه تو خانوم " دعاخون گری" ؟!

توضیح اینکه، ما همچنان خدا رو شکر هفته ای یه بار زیارت عاشورا رو دور هم میخونیم. اما بیشتر ساده است، بدون روضه و مداحی. منتها نرگس خانوم روضه ماهانه دارن و خانوم مداح دعوت میکنه. 

فاطمه کم بود، خدیجه هم به خیل اساتید فرهنگستان خونه مون اضافه شد!

امسال عماد و نجم از قبل تصمیم گرفته بودن برای اربعین با شوهر عمه ام که تو نجف موکب میزنن برن برای کمک. چند سالی هست هیأتشون وسیله میبره نجف برای پخت غذا. پارسال هر وعده تقریبا 12000 تا غذا دادن. 

اما دیشب که تلفنی باهاشون صحبت کردم ببینم امسال کی میخوان برن، گفتن که نمیرن. دولت عراق اجازه برپایی موکب از طرف ایرانیا رو نمیده. چرا؟ چون آمریکا تهدید کرده و گفته تحریم میشید! 

تا به عماد گفتم قضیه رو، خیلی جدی و عصبانی گفت: آقا این تفنگ من کو؟ برم بزنم این آمریکا رو بکشم، یعنی چی آخه؟ اصلا به اون چه؟!!

واقعا هم راه فقط همینه. از آمریکا که البته غیر از این نمیشه انتظار داشت، دشمنه. ولی همین چند وقت پیش خوندم یکی از مسئولین ایلام گفته تو ایام اربعین نمیذاریم کسی ایستگاه صلواتی تو شهر بزنه تا کسب و کار مردم کساد نشه!! 

یعنی از این واضحتر نمیتونن اعلام دشمنی کنن. و الا که ایستگاه صلواتی چه دخلی به کسب و کار داره؟ به هر حال همون اجناس رو هم باید از یه جایی بخرن دیگه. 

خلاصه که هر دم از این باغ بری میرسد.

ولی به کوری چشم دشمن امسال از همیشه با شکوهتر میشه این مراسم. من مطمئنم. 

درباره نجم نوشته بودم که بهش مشکوکم و... ؟ و نوشته بودم نرگس باور نمیکرد حدسم درست باشه؟

خب الان که هیچکدوم اینجا رو نمیخونن، حیف. اما به هر حال حدسم دقیقا درست بود. در واقع خیلی دوست داشت با دختر یکی از خونواده های روستایی که توش کار میکردن ازدواج کنه. 14،15 سالشه با 7،8 تا خواهر و بردار کوچکتر از خودش و پدرشون. مادرشون دو سه سال پیش فوت کرده. 

وقتی بالاخره مجبور شد حرف بزنه و توضیح بده، راه حل میخواست که چطور مطرح کنه. بهش گفتم بره رک و راست با پدرش صحبت کنه اول، اگه نشد شماره بگیره من تلفن کنم. 

که تا بیاد جرأت کنه و بره، دختره شوهر کرد! به یکی از هم ولایتی هاش.

نجم هم یه چند روزی به شدت پکر بود. ولی دیگه محرم شد و تموم شد ماجرا خدا رو شکر. 

...

نظر من اینه: اونی که دانسته و به عمد، کاری کرده که الان اینا، حسن کچل و اهل و عیالش، مسئولیت دستشون باشه، با شناخت ازشون که چقدر غرب زده ان و اینکه چقدر مال مردم خورن، حالا هزار تا هم خیریه راه بندازه، فایده نداره. مردم اگه ازشون دزدی نشه، چپاول نشن، احتیاج به صدقه ندارن آقا!!

منظورم افراد عادی نیستن. 

نظرات  (۴)

چهارده پونزده انصافا سن کمیه برای ازدواج!
یکی از هم‌کلاسیام اسم خانومش خدیجه و اسم دخترش نرگسه، شما برعکس. هر بار پستاتونو می‌خونم قبلش به خودم یادآوری می‌کنه خدیجه دختر نرگسه
پاسخ:
سلام
نه الزاما، بستگی به شرایط و تربیت و.. داره. 
الان که گفتین یادم افتاد یکی از خاله های پدرم اسمشون خدیجه است و دختر وسطی شون نرگس. ولی چون ما ایشون رو خاله صدا میزنیم، متوجه این شباهت نشده بودم. 
+ کانالی رو که معرفی کردین، دیدم. خیلی خوشم اومد. ممنونم از این بابت. 
  • روشــنا ...
  • سلام
    حالتون خوبه؟ بچه ها و نرگس خانوم خوبن؟

    برا من ک امسال حسرت فکر کردن ب اربعین کربلا بودن هم تو دلمه... در این حد یعنی...
    پاسخ:
    سلام
    الحمدللّه، خدا رو شکر. شما خوب هستین ان شاءاللّه ؟
    الاعمال بالنیات 
    همین که اینقدر دلتون میخواد، چه بسا خدا فرشته هاش رو مأمور کنه به جای شما باشن اونجا. خدا لطفش به ما خیلی بیشتر از لیاقتمونه.
    + خیلی وقته خبری از حال و روزتون ندارم. اوضاع و احوال چطوره؟ بهتره ان شاءاللّه ؟
  • سوته دلان
  • سلام
    خوبین انشاالله؟

    حالا من کاری به تحریم و آمریکا و دو به هم زنی ندارم، ولی چند سالی میشه که یه عده ایرانی با موکب زدن های آنچنانی در مسیر، موجب ناراحتی و دلخوری های شدید اونا شدن!

    به هرحال به نظرم آدم باید حرمت صابخونه رو هم حفظ کنه ضمن اتحاد...

    ایشالا برای آقا نجم هم خیر رقم بخوره...
    پاسخ:
    سلام
    الحمدللّه، شکر.  شما چطورید؟
    نمیدونم، شاید بهتر باشه کمی از اسم و رسم پرهیز کنیم و برادرانه همه رو سهیم کنیم. 
    ان شاءاللّه ، ممنون از دعای خیرتون
    سلام حالتون خوبه؟! من شنیدم ام اس انواع مختلف داره. بعضیهاش جوری هست که هیچوقت آدم را زمین گیر نمیکنه. و اینکه دارو و فیزیوتراپی هم خیلی مهمه تو پیشگیری ازش.
    من خیلی ناراحت شدم. من مطمینم که از شما از همون خوبهاشه. پیشرفته که نیس. چون که این همه سال خودش را نشون نداده. اگه دارو و فیزیوتراپی به موقع انجام بدید هیچ مشکلی پیش نمیاد ان شاءالله. و درکنارش این همه طب سنتی خوب تهران هست! مثلا یکیشون که من تعریفش را خیلی شنیدم دکتر خیراندیشه. یادمه تلویزیون نشون میداد یه بچه آلمانی کل اروپا و امریکا رفته بود و بیماریش خوب نشده بود ولی این دکتر خوبش کرده بود. حتما خودتون دکترهای بهتر را میشناسید . به خاطر خونوادتون هم که شده باید برید دنبالش حتما. ان شاءلله هیچوقت هیچوقت به اونجاها نمیکشه!


    پاسخ:
    سلام
    الحمدللّه، شکر. 
    واقعا عذر میخوام، ابدا قصد نگران کردن کسی رو نداشتم. ان شاءاللّه توضیح میدم بیشتر. 
    ممنون از لطفتون، چشم پیگیری میکنم